Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sezónnost vybraných demografických událostí v České republice po roce 1950
Procházková, Kateřina ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kalibová, Květa (oponent)
Sezónnost vybraných demografických událostí v České republice po roce 1950 Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na sezónnost sňatků, živě narozených, umělých přerušení těhotenství, samovolných potratů, zemřelých a sebevražd v České republice v letech 1950-2019. Výše uvedené události mají odlišné faktory, které sezónnost ovlivňují, a které jsou v práci popsány. Analyzována jsou data po jednotlivých měsících za každý rok. Dále je sledované období rozděleno do desetiletí, která jsou též podrobněji popsána. Sezónnost živě narozených, umělých přerušení těhotenství a sebevražd je sledována také z pohledu dnů v týdnu. Sezónnost sňatků je ovlivněna především společenskými a kulturními faktory, změnami v legislativě a tradicemi. Sezónnost živě narozených ovlivňují bioklimatické, energetické a sociální faktory. Sezónnost uměle přerušených těhotenství je ovlivněna dobou početí a provozem zdravotnických zařízení. Sezónnost zemřelých je ovlivněna bioklimatickými a sociodemografickými faktory. Sebevraždy jsou pak kombinací bioklimatických a sociálních faktorů. Dále se práce zabývá změnami v sezónnosti některých demografických událostí, které přinesl pandemický rok 2020. Klíčová slova: sezónnost, příčiny ovlivňující sezónnost, sňatky, živě narození, umělé přerušení těhotenství, samovolné potraty, zemřelí, sebevraždy,...
Umírání osob bez přístřeší na Českokrumlovsku
GLOSEROVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá umíráním osob bez přístřeší v Českokrumlovském regionu. Zaměřuje se na bezdomovectví jako takové, příčiny vzniku a také možnosti pomoci. Dále se v práci objevují informace o umírání a smrti, včetně umírání bezdomovců. S jejich umíráním jsou propojené údaje o vypravování sociálních pohřbů, včetně dostupných informací získaných z Městského úřadu v Českém Krumlově, kolik sociálních pohřbů město vypravilo v průběhu let 2014-2018. Hlavní technikou v práci je polostrukturovaný rozhovor se sociálními pracovníky sociálního odboru Městského úřadu v Českém Krumlově, Kaplici a Vyšším Brodě a ošetřovatelským personálem Nemocnice Český Krumlov, a.s., kdy jsou jednotlivé výpovědi na shodnou oblast otázek podrobené komparaci. Výpovědi respondentů provází celý text práce, kdy je snaha o konfrontaci informací z odborné literatury a zachycení skutečnosti z praxe. Dalším klíčovým zdrojem pro práci je vyhodnocení dat z dotazníků, které byly předkládané osobám bez přístřeší, jež se zdržují na území Českého Krumlova a zaměřoval se na zjišťování jejich názorů na smrt a umírání. Téma provází mnoho etických souvislostí, jednak z důvodu samotného přežívání osob bez přístřeší na ulici, dále nakolik se stát snaží těmto osobám pomoci a jak je v pomoci limitován, v neposlední řadě také proto, jak je nabízená pomoc vnímána a využívána ze strany osob bez přístřeší.
Vývoj sezónnosti v typicky sezónních demografických časových řadách od 1994 do 2014
Bečvářová, Michaela ; Šimpach, Ondřej (vedoucí práce) ; Langhamrová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá sezónností v typických demografických časových řadách od r. 1994 do r. 2014. Cílem práce je analyzovat sezónnost v měsíčních časových řadách počtu narozených dětí, počtu zemřelých a počtu sňatků v České republice. Zjistit, zda se sezónnost v čase mění, resp. zda nastává její útlum nebo naopak nárůst v souvislosti se změnou lidských zvyklostí a tradic. Každý demografický proces je definován základními pojmy a charakterizován absolutními i relativními ukazateli. Měsíční demografické časové řady jsou porovnávány pomocí průměrných sezónních indexů, dále jsou porovnávány roky 1994, 2004 a 2014 pomocí měsíčních sezónních indexů. Závěr práce je věnován porovnání sezónnosti v časových řadách Finska a České republiky.
Analýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
SLUKA, Jiří
Tématem této diplomové práce je {\clq}qAnalýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel``. Pojednává o problémech v dopravě a příčinách úmrtí a zranění při dopravních nehodách a navrhuje možné řešení jejich snížení. Řešení je založeno na skutečnosti, že většina dopravních nehod je zaviněna samotnými řidiči, kteří se nedostatečně věnují řízení vozidla nebo je jejich chování za volantem z hlediska bezpečnosti provozu nevyhovující. Navrhované řešení má za úkol v reálném čase monitorovat dopravu a ve spolupráci se speciálně navrženým programem umístěným v řídící jednotce vozidla varovat řidiče o nebezpečných situacích v jeho blízkosti. Systém je také schopen dynamicky řídit dopravu tak, aby bylo zabráněno tvorbě dopravní zácpy, nehodám na přechodech pro chodce, atd. Autor odhaduje, že zavedením tohoto systému do praxe by se značným způsobem snížil počet tragických dopravních nehod, vážných zranění a objem hmotných škod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.